Thursday, January 7, 2010

eon bank - mata ganjaran

tokchik buat penebusan mata ganjaran kredit card tokchik di EON Bank, borang pesanan di-faxkan kepada mereka pada 14-09-2009, pada 07-10-2009, mata ganjaran sedia ada telah ditolak ......... tunggu punya tunggu...sebulan berlalu, tak sampai-sampai juga barangnya. tokchik menghubungi bahagian khidmat pelanggan bertanyakan tentang barangan yang ditebus, tokchik dijanjikan akan mendapat barang tersebut dalam waktu terdekat.......... bulan kedua menjelma.........barang tak tiba lagi......... sekali lagi tokchik menghubungi............ encik tunggu ya, minggu depan sampai le barnag encik......... hampehhhhhhhhhhh........ bulan ketiga / bulan disember dah pun habis, dah masuk tahun baru, barang yang ditebus tak juga sampai........ tahap kesabaran tokchik semakin terhakis
tokchik dail no khidmat pelanggan....... 03-26161133
"good morning sir, can i help you" suara wanita menjawab.....
setelah berbasa basi...... tokchik menerangkan hajat tokchik
"can you give me your card no sir",selesai sessi "minta no" ada pula sessi soal jawab untuk memastikan pemanggil adalah pemilik sebenar kad tersebut, kenalah pula memberikan beberapa butiran peribadi.....darah dah mula mendidih.. "sabar, cool down" tokchik memujuk hati.
"i just go trough your account sir, we already process your request on 07/10/2009"
amboiiiiiiiiii....sedap aja dia menjelaskan macam tu kalau dah diproses semuanya mengapa sampai berjanggut tokchik kena menunggu.
tokchik dah mula geram, lain ditanya, lain dijawab,
"sir...can you give me your contact number, i'll ask them to call you shortly"
"when!!!!!!!!!" dengan nada marah tokchik bertanya.
"within 30 minutes sir"
tokchik menunggu le, dahm lebih 40 minit, langsung tak ada panggilan daripada mereka,
tokchik menelefon semula, terus tokchik minta untukk bercakap dengan penyelia atau pengurus bertugas, itupun setelah berbalah seketika baru tokchik dapat bercakap dengan penyelia bertugas, tokchik tak banyak cerita....tokchik "skru" cukup2.......
"i'll check for you sir, i call you back"
"i'll hold the line, becouse your people always saying will call back but never do that" tetapi memang jenuh nak menunggu dah hampir 10 minit pun tak ada ada apa bunyinya, tokchik matikan talian
20 minit kemudian handphone tokchik berbunyi...... " hello sir, mila here, just to let you know that you'll receive your good within 3 days from now, if you didn't received you can call me"
boleh ke aku percaya............

07/01/2010......... "hello, saya nak confirmkan alamat untuk penghantaran barang"
" ya...betulah...........itu le alamatnya"
jenggggggggggg.......... jengngggggggggggg......sampai juga kau ya ........ pesan 2009..terima 2010........... kalau diikut setahun ya...hehehehehe



ini le rupanya barang yang ditebus, ingatkan kecik aja, rupanya besar, hajat hati nak buat bekas bawa bekal pergi kerja......kalau macam ni punya besar....... harus jadi bahan sindiran kawan......... dah le badan besar...bekas makanan pun besar gedabak........bekas ni sesuai untuk berkelah

No comments:

Followers