Saturday, October 18, 2008

cerita lawak 2

kisah lawak ni juga copy & paste................


Najis Kocik, Najis Bosar

Semoga dijadikan iktibar bukan bahan ketawa, hari ni hari dia mungkin besok hari kita.Betul tak.

Masa zaman kami dulu tok imam tu tanya "ko orang islam nak kawin nak cuba tanya soalan sikit"
yang saya ingat. :-
a) Cuba Mengucap
b) Apa rukun dan fardunya.

Berpeluh juga BEB.
Pada cuti hari minggu yang lalu, aku menghadiri Satu Majlis akad nikah kawan pada kawan ku. Waktu tu aku bercuti dikampung dia. Jadi bila ada kenduri macam tu dia pun pergi dan ajak aku sekali. Aku pun ikut sama.
Masa tu majlis akad nikah tu dijalankan diruang tamu. Ramai orang aku tengok, sambil duduk bersila mengelilingi tok kadi dan pengantin lelaki.
Dahsyat, pengantin tu duduk atas bantal macam raja. Aku jarang tengok majlis macam nih. Jadi masa bersila tu, aku pun mengesot sikit2 untuk dengar apa yang tok kadi akan tanya.
Rupanya macam2 jugak tok kadi tanya.Tapi ada satu soalan yang menyebabkan aku malu besar.....
Tok kadi tanya pasal satu hari berapa kali kene sembahyang, dengan lajunye mamat pengantin tu jawab "lima".
Tok kadi tanya lagi, bagi contoh2 najis kecil, dia pun jawap kencing baby yang kecik2 lagi.
Tok kadi pun angguk ler, jadi aku rasa jawapan tu ok la kut.
Tok kadi tanya lagi contoh najis besar,
mamat tu mula dah panik, jeling kiri, jeling kanan, mula tengok siling, aku rasa macam nak tolong je mamat pengantin tu...bukannye susah, jawapannya anjing ngan babi je,..tapi mamat tu dah mula berpeluh jantan keluar kat dahi....
tok kadi mula senyum...
Aku sebut dalam hati moga2 dia dengar 'anjing ngan babi la hoi', tapi rupanya aku cakap dalam hati dia tak dengar.
Aku tak tahu apa yang jadi selepas itu, kerana majlis tu jadi kecoh kerana ramai orang yang berada disekeliling majlis tu sambil minum air sirap, tersembur keluar minuman tu terkena baju ramai orang, aku pun sama, masa tu aku tengah minum sirap tu, tiba2 aku semburkan balik, dah kene member kat tepi2, kecoh jadinya, aku pegang mata aku, penuh dengan air mata.
Yang aku ingat masa tok kadi tanya tentang contoh najis besar kat pengantin tu keadaan senyap sunyi....tapi bila pengantin tu jawap "Taik Gajah" suasana jadik hingar bingar dengan gelak ketawa orang yang dah tak boleh tahan, nak control macamana ...taik gajah... besar betul..nak2 bila gajah makan durian.


.......................................................................................................................................................

lu apa nama

Kisah merapu ni berlaku nun di utara semenanjung, senang cakap di Penang la pada tahun 30an. Seorang warga emas tapi ada anak kecik pergi ke Pejabat Pendaftaran untuk membuat sijil kelahiran anaknya. Pakcik ni tak tau langsung untuk menulis dan membaca. Bertugas padahari itu ialah seorang kerani keturunan India.
Kerani : " Apa nama mau taruk? " Lelaki : " ramlee "
Kerani : Ayo..yo, ini cantik punya nama ! Itu macam kalo mau kasi eja cantik-cantik juga. Sudah besar nanti boleh jadi 'filmstar'. Pakcik boleh eja kah nama anak?"
Lelaki : Saya tak tau menulis, ikut suka hati encik lah mau taruk macam mana !
Kerani : Amacam kalo saya eja R.A.M.L.E.E.
Lelaki : Bubuh 'pi' lah. Saya tak ada hal"
Lalu kerani tu pun menulis P. RAMLEE.


.......................................................................................................................................................

kekasih yg berubah

Azura dan Zack bersahabat sejak dari kecil.. Azura dan Zack saling cinta mencintai.. Setelah Besar... Zack melanjutkan pelajaran ke US dan Azura hanyalah seorang penganggur.. Tetapi mereka terus berhubung surat dan telefon..hinggalah 2 tahun kemudian... Zack tidak lagi menghantar sebarang berita... Azura bersedih dan selalu berdoa agar hati Zack tidak berubah...

Setelah lebih 5 tahun... barulah Zack mengirimkankan satu surat dan minta agar Azura menjemputnya di Lapangan Terbang... Azura sangat gembira dan merasakan Zack masih menyintainya. .. Semasa menunggu Zack di lapangan terbang... Tiba-tiba bahu Azura di tepuk seseorang. Dan ternyata orang itu adalah seorang gadis yang putih, tinggi, seksi dan berbaju biru ketat.
"Kamu Azura kan ?" tanya gadis Cun itu...
lantas menyambung.. . "Kenalkan aku Zakiah... .! Aku ingin memberitahu bahawa engkau tidak akan bertemu lagi dengan Zack. Lupakanlah dia.... .." tegas gadis tersebut
Azura pucat dan hendak menangis... "Pompuan tak guna.. dah kau rampas Zack dari aku.. kau sakitkan hati ku lagi... " marah Azura..
Tiba-tiba gadis itu tersenyum dan menepuk bahu Azura dan berkata... . "Bawa bertenang... ini akulah .... .Zack!!! nama baruku Zakiah."
Auwwww... ." kwang,kwang, kwang... ... ... ...


..............................................................................................................................................

Mahkamah

Di sebuah mahkamah. Mangsa iaitu seorang perempuan sedang menceritakan kejadian menimpa beliau di mahkamah berkaitan dengan satu kes rogol.
Dia berkata mula-mula lelaki tersebut menyelak kain saya. Dia menarik seluar dalam saya. Dia memeluk saya dengan sepenuh hati. Dia menanggalkan baju saya dan menarik coli saya.Masa itu saya dapat rasakan anunya menegang.Memang keras..Dia meramas buah dadah saya. Dia menghisap buah dada saya. Dia cuba memasukkan anunya dalam kemaluan saya.
Tiba-tiba hakim yang mendengar kes tersebut mengetuk tukul dengan kuat.
Semua pihak termasuk saksi terkejut.
Hakim tersebut seraya berkata: Cukup la tu... saya dah stim dah ni..


.....................................................................................................................................


Khasiat telur separuh masak

AzizdanAni membawa anak lelaki mereka yang berusia 6 tahun ke klinik. Walaupun pada mulanya agak malu dan segan, akhirnya mereka membuka mulut juga menceritakan kebimbangan mereka tentang kemaluan anak mereka yang agak kecil berbanding kanak-kanak lain yang sebayanya.
Selepas melakukan pemeriksaan, doktor berkata,"beri makan telur separuh masak setiap pagi. Lama-lama besarlah tu."
Besok pagi, apabila anak lelaki mereka hendak bersarapan, terkejutlah dia melihat ada 10 biji telur di meja makan.
"Telur ni untuk saya ke mak?", tanya si anak.
"Engkau makan dua biji saja. Yang lain tu untuk ayahkau punye", kata emaknya.



..................................................................................................................................


ILANG WET


Pada suatu hari di sebuah Sekolah Rendah, ketika itu waktu rehat dan terlihat di halaman sekolah tersebut seorang pelajar sekolah darjah satu menangis dengan kuatnya. Lalu, bertanyalah salah seorang gurunya.
Guru : "Kenapa menangis?"
Anak : "Duit saya hilang sepuluh ringgit Cikgu" (jawabnya sambil menangis)
Guru : "Sudahlah jangan menangis ye...nih Cikgu beri sepuluh ringgit."
Namun pelajar tersebut menangis semakin kuat.
Cikgu pun menjadi lebih hairan.
Guru : "Aik... menangis semakin kuat? Kan Cikgu sudah ganti sepuluh ringgit."
Anak : "Iya Cikgu...tapi kalau tadi duit saya tidak hilang,kan sekarang duit saya ada dua puluh ringgit."
Guru : "??!!!"




....................................................................................................................................................

No comments:

Followers