Sunday, October 12, 2008

kunci kereta........kereta terkunci


bila di ingat....... terasa geram, terasa lucu, kisah nya terjadi pada tarikh 11-10-2008, pulang daripada menghadiri rumah terbuka teman, kami berhenti sebentar di bandar klang, tokchik nak ke bank sekejap..........nak mengisi semula kantong yang kosong dengan mengosongkan kantong yang lagi satu..


bila kereta yang dipandu kawan tokchik berhenti didepan bank, tokchik pun buka pintu untuk turun, kawan yang memandu tu pun kata nya nak turun sama, jadi tokchik cakap pada kawan yang duduk dibelakang, suruh dia tunggu di kereta dan jangan lupa kunci pintu dari dalam


nak jadi cerita, bila sipemandu kereta tu turun, dia terus tekan punat kunci, tampa kami sedari teman yang duduk dibelakang pun turun sama, si pemandu tutup pintu kereta, dia pun melolos turun dan menutup pintu belakang pada masa yang sama


"alamakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk............." si pemandu menjerit, tokchik tanya " mengapa......." jawab sipemandu" pintu dah terkunci dari dalam", kami serentak menghalakan pandangan kearah azman, dian mempamirkan muka serba salah.


nasib baik ada bengkel kereta berdekatan, adi langsung meminta pertolongan makenik yang ada untuk "unlock" kerete tu. setelah berpeluh-peluh lebih 30 minit, akhirnya berjaya juga pintu kereta tu dibuka semula. ternampak reaksi kelegaan diwajah tokchik, azman dan adi. Rm 50.oo sebagai upah.


3 comments:

GraFiQuE said...

erm... sapo bayor heh?

tok_chik said...

kongsi membayar nya le
hahahahaha

Anonymous said...

nek 3 Owang... bayO 2 Owang yO kO?

Followers